Školní vzdělávací program
CHARAKTERISTIKA VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
V předškolním vzdělávání je uplatňován integrovaný přístup. Vzdělávání probíhá na základě integrovaných bloků, které nabízejí dítěti vzdělávací obsah v přirozených souvislostech, vazbách a vztazích.
Obsah bloků vychází ze života dítěte, je pro ně smysluplný, zajímavý a užitečný. Realizace takovýchto bloků poskytuje dítěti širokou škálu různých aktivit a nabízí mu hlubší prožitek.
Školní vzdělávací program je sestaven do 4 okruhů – integrovaných bloků s tematickými celky .
Tyto tematické celky jsou zpracovávány do třídních vzdělávacích programů , dílčích témat (zpravidla týdenní až čtrnáctidenní).
Třídní vzdělávací program je zpracován tak, aby svým obsahem odpovídal věku, možnostem, zájmům a potřebám dětí konkrétní třídy a svou formou způsobu práce učitele.
Vzdělávací nabídka je přizpůsobena aktuálním vzdělávacím příležitostem a situacím.
Název školního vzdělávacího programu je: AŤ JE JARO NEBO ZIMA, V NAŠÍ ŠKOLCE JE VŽDY PRIMA
OBSAH VZDĚLÁVÁNÍ
Integrovaný blok: Když podzim maluje, příroda se raduje
Tématický celek | Měsíc realizace |
Hurá do školky | září |
Skřítek Podzimníček mění přírodu | říjen |
Když padá listí a podzim se loučí | listopad |
Integrovaný blok: Sníh, led a mráz – nastal zimní čas
Tématický celek | Měsíc realizace |
Těšíme se na Vánoce | prosinec |
Sněhová peřina přikryla zem | leden |
Zima plná radovánek | únor |
Integrovaný blok: Kvítek v trávě zvoní, jaro vzduchem voní
Tématický celek | Měsíc realizace |
Jaro ťuká na vrátka | březen |
Probudil se právě malý brouček v trávě | duben |
Co si nosím v srdíčku? | květen |
Integrovaný blok: Dobré ráno, dobrý den, vítám léto s úsměvem
Tématický celek | Měsíc realizace |
Letní hrátky | červen |
Hurá prázdniny! | červenec/srpen |